Здравейте, горд собственик съм на Алфа Ромео 156 Спортвагон 1.9JTD. Не искам и да чувам за смяна на колата, освен ако не седна в 159
. Към проблема:
Преди 2 седмици по магистрата за София ми омекна педала на съединителя, скоростите взеха да влизат трудно и т.н. Мой приятел ме прати при негов човек със сервиз в столицата, защото нямаше как да се върна до Шумен. Смених горна и долна помпа. Едното ухо на лагера на съединителя беше счупено и взех цял комплект: лагер, притискателен диск, феродо и демпфер. След манипулацията нещата си дойдоха на място, педала отлепя добре, много мек, скоростите влизат лесно. Обаче усещам леко претрисане при тръгване. Преди това не мога да кажа дали го е имало, защото дълго време тръгвам с повече газ, че имаше тракане и отне дълго време преди да се разбере, че е от демпферната шайба (аз не разбирам, на механиците около мен им отне време).
От 2 дни обаче започна пак да потъва педала на съединителя, като блокира в натиснато положение. Прави го основно когато задържа педала по-дълго време и включа на първа. Веднъж го направи при смяна от 3-та на 2-ра. При всички други ситуации си работи добре, отделя правилно, няма вибрации в педала, педала е мек. Забелязах, че колкото по-дълго го държа, в по-дълбоко положение остава натистнат! Като го върна обратно с крак си работи нормално. Няма изтичане на течност, обезвъздушен е системата и до момента единствената диагноза е, че горната помпа е може би за смяна, отново!
Аз се притеснявам да не би лагера на вала на скоростната кутия да е разбит и при включване на 1-ва скорост да се натоварва така, че да прави неправилно движение, при което да заклинва лагера на съединителя. Поради което и предния да беше счупен. Но това разбира се е мисъл на лаик!
Какъв е проблемът според вас?

Преди 2 седмици по магистрата за София ми омекна педала на съединителя, скоростите взеха да влизат трудно и т.н. Мой приятел ме прати при негов човек със сервиз в столицата, защото нямаше как да се върна до Шумен. Смених горна и долна помпа. Едното ухо на лагера на съединителя беше счупено и взех цял комплект: лагер, притискателен диск, феродо и демпфер. След манипулацията нещата си дойдоха на място, педала отлепя добре, много мек, скоростите влизат лесно. Обаче усещам леко претрисане при тръгване. Преди това не мога да кажа дали го е имало, защото дълго време тръгвам с повече газ, че имаше тракане и отне дълго време преди да се разбере, че е от демпферната шайба (аз не разбирам, на механиците около мен им отне време).
От 2 дни обаче започна пак да потъва педала на съединителя, като блокира в натиснато положение. Прави го основно когато задържа педала по-дълго време и включа на първа. Веднъж го направи при смяна от 3-та на 2-ра. При всички други ситуации си работи добре, отделя правилно, няма вибрации в педала, педала е мек. Забелязах, че колкото по-дълго го държа, в по-дълбоко положение остава натистнат! Като го върна обратно с крак си работи нормално. Няма изтичане на течност, обезвъздушен е системата и до момента единствената диагноза е, че горната помпа е може би за смяна, отново!
Аз се притеснявам да не би лагера на вала на скоростната кутия да е разбит и при включване на 1-ва скорост да се натоварва така, че да прави неправилно движение, при което да заклинва лагера на съединителя. Поради което и предния да беше счупен. Но това разбира се е мисъл на лаик!
Какъв е проблемът според вас?
Comment