Известие

Collapse
No announcement yet.

Алфа 156 проблем със съединител

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Алфа 156 проблем със съединител

    Здравейте, горд собственик съм на Алфа Ромео 156 Спортвагон 1.9JTD. Не искам и да чувам за смяна на колата, освен ако не седна в 159 . Към проблема:
    Преди 2 седмици по магистрата за София ми омекна педала на съединителя, скоростите взеха да влизат трудно и т.н. Мой приятел ме прати при негов човек със сервиз в столицата, защото нямаше как да се върна до Шумен. Смених горна и долна помпа. Едното ухо на лагера на съединителя беше счупено и взех цял комплект: лагер, притискателен диск, феродо и демпфер. След манипулацията нещата си дойдоха на място, педала отлепя добре, много мек, скоростите влизат лесно. Обаче усещам леко претрисане при тръгване. Преди това не мога да кажа дали го е имало, защото дълго време тръгвам с повече газ, че имаше тракане и отне дълго време преди да се разбере, че е от демпферната шайба (аз не разбирам, на механиците около мен им отне време).
    От 2 дни обаче започна пак да потъва педала на съединителя, като блокира в натиснато положение. Прави го основно когато задържа педала по-дълго време и включа на първа. Веднъж го направи при смяна от 3-та на 2-ра. При всички други ситуации си работи добре, отделя правилно, няма вибрации в педала, педала е мек. Забелязах, че колкото по-дълго го държа, в по-дълбоко положение остава натистнат! Като го върна обратно с крак си работи нормално. Няма изтичане на течност, обезвъздушен е системата и до момента единствената диагноза е, че горната помпа е може би за смяна, отново!
    Аз се притеснявам да не би лагера на вала на скоростната кутия да е разбит и при включване на 1-ва скорост да се натоварва така, че да прави неправилно движение, при което да заклинва лагера на съединителя. Поради което и предния да беше счупен. Но това разбира се е мисъл на лаик!
    Какъв е проблемът според вас?

  • #2
    А при всичките тези смени на части, смениха ли ти спирачната течност?
    Тя е обща с хидравликата на съединителя.
    Аз имах подобен проблем с притрисане при тръгване. В спирачната течност имаше малки черни буклучета. Като я смених, притрисането изчезна.
    Дали са ти обезвъздушили цялата система - помпата на съединителя (която се намира под акумулатора) + спирачната система (има ли неестествено поведение на спирачния педал)?

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от Vlado A. Покажи съобщение
      А при всичките тези смени на части, смениха ли ти спирачната течност?
      Тя е обща с хидравликата на съединителя.
      Аз имах подобен проблем с притрисане при тръгване. В спирачната течност имаше малки черни буклучета. Като я смених, притрисането изчезна.
      Дали са ти обезвъздушили цялата система - помпата на съединителя (която се намира под акумулатора) + спирачната система (има ли неестествено поведение на спирачния педал)?
      Благодаря колега за бързото включване!
      Смениха спирачната течност, НО сега като ми каза погледнах и виждам малко утайка в казанчето. Говорих с един "Алфаджия" тук който ми каза, че вероятно е останала "тиня" в маркучетата, както казваш и ти.
      Иначе е обезвъздушена и спирачката си е наред.
      За притрисането последно ми казаха, че е заради демпферния маховик. Този който сложив е Валео, закупех от Техко. На него пружините му били по-твърди в началото и му трябвало време докато се отпуснат и сработят. Не знам!
      Казаха ми, че имало и по-евтини помпи за съединителя (тайландски или тайвански, не разбрах) и ако съм сложил такива, може да е от тях.
      Във всеки случай утре пак ще я водя на майстор, още един, за да събирам мнения!

      Comment


      • #4
        Пропуснах да спомена, че при мен смяната на спирачната течност беше свързана и с профилактика на спирачната система - дискове, накладки и маркучи.
        От старост, маркучите деградират и микро парченца гума се разнасят по системата. Хидравличните елементи са с много чувствителни ако застане някой боклук покрай уплътненията - започва да създава проблеми.
        Това, че педала на съединителя ти е мек е малко притеснително.
        Моят е относително твърд (156 1.9 JTD 105).
        Това, че като го задържиш остава долу може да означава, че имаш "късо съединение" в помпата на съединителя (маслото преминава през уплътненията). Може това да е свързано и с "мекия" педал.
        А с майсторите - внимавай. Аз моята Алфа я поддържам само в специализиран сервиз, но ако не им кажеш какво точно да сменят или направят, може да ти излезе доста скъпо...
        Например, когато на мен ми притрисаше при тръгване ми казаха точно обратното - пружините на демпферния съединител са остарели и охлабени (230 000 км.).

        Comment


        • #5
          Профилактиката на спирачната система съм я запланувал, но исках да изчакам още няколко месеца, че точно преди описания по-горе ремонт смених демпферна шайба, 4 амортисьора, щанги, регулиране на преден и заден мост...което бе последвано с изпразване на банковите авоари ))
          Стария ми демпфер си го взех в Шумен (от където съм) и се оказа, че изобщо не е бил за смяна! За жалост законите от дивия запад са си останали назад във времето с него!
          Аз съм със същия двигател като твоя, че и същия цвят )
          Last edited by Yavor Paunov; d.m.y г., 17:21.

          Comment


          • #6
            Мдааа... Някои ремонти, особено аварийните, излизат доста скъпо. И все пак внимавай със съветите от "майсторите". Почти винаги излизат по-скъпо от планираното, защото принципа е да се сменя докато се оправи. Можеш да четеш във нашия и английския форум и ако имаш достатъчно технически познания да си изясниш какъв е проблема и как може да се реши.

            Comment


            • #7
              Откъде е купен съединителят? И каква марка е? Маховикът какъв е и колко парички ти излезе? - пп него го видях. Съединителят и той ли е Валео от Тех-ко?
              Last edited by code; d.m.y г., 20:49.
              sigpic
              156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
              "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
                Откъде е купен съединителят? И каква марка е? Маховикът какъв е и колко парички ти излезе? - пп него го видях. Съединителят и той ли е Валео от Тех-ко?
                Съединителя е също Валео.
                Сега тече процедура по смяна на горна и долна помпа (по думите на майстора са нови, но пълен боклук), смяна на спирачна течност (много мръсна беше), съединителните маркучи, спирачни маркучи (единия беше направо разложен вътре), тампон на двигател (омекнал) и скоростна (сцепен)...па да видим след това!
                Интересно, че в сервиз на Бош имаха съмнения за тампоните, но според тях са добре. Видяха, че спирачната течност е мръсна, но решиха, че трябва горната помпа просто да се разработи! За маркучите изобщо не стана и дума! Майстори!
                Last edited by Yavor Paunov; d.m.y г., 10:41.

                Comment


                • #9
                  Вчера и аз смених съединител (комплект без маховик) Valeo.
                  Симптомите бяха:
                  - много твърд педал на съединителя;
                  - трудно включване на скорости (понякога).
                  Състоянието на стария комплект беше:
                  - вкопан аксиален лагер;
                  - износен феродов диск.
                  Attached Files

                  Comment

                  Working...
                  X